سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طلبه ای طالب یار

کوروش کبیر

جمعه 87 بهمن 4 ساعت 9:54 عصر

به نام خدای مهربان

سلام عزیزان متاسفانه به علت گرفتاری های مختلف و متعدد نشد که زودتر از این در خدمتتون باشم
اما در مورد عکس پست قبل

مدتهاست که عدّه‌ای به ظاهر وطن پرست و میهن پرست و عاشق ایران با سوء استفاده از احساسات پاک مردم ایران زمین با دروغ و وارونه جلوه دادن تاریخ افکار و مرام باطل خود را گسترش میدهند یکی از نمونه‌های اخیر این سوء استفاده و انحراف غائله تروریستی انفجار بمب در حسنیه رهپویان وصال شیراز در فروردین سال 87 است وقتی بمبگذارها دستگیر شدند مشخص شد که تعدادی جوان کم سن و سال و بی اطلاع هستند که از طریق اینترنت توسط وطن فروشان خائن خارج نشینی اغفال شده و عضو کانون پادشاهی ایران شده‌اند و بعد از ارتباطات اینترنتی و بعد هم ملاقاتهای حضوری داشتند و در آخرین ملاقات با سجده به مقبره کوروش کبیر هم پیمان شدند که با بمبگذاری و ترور مردم مذهبی سلسه پادشاهی را در ایران زنده کنند همچون محمد رضای پهلوی که بر سر قبر کوروش ادعای جانشینی او را داشت .

     http://www.persiangulfonline.org/images/ATT73965.jpg

آیا شباهتی میان عدالت و قدرت کوروش هخامنشی با محمد رضای پهلوی وطن فروش که کشور بحرین را به دستور اربابش انگلیس از ایران جدا کرد وجود دارد؟ و یا شباهتی میان کوروش بزرگ با پادشاهان بی کفایت و وطن فروش قوم قجر که با قرار دادهای ننگین از افغانستان گرفته تا گرجستان و آذربایجان و ازبکستان و تاجیکستان و ترکمنستان و ارمنستان و ... را از ایران عزیز جدا کردند وجود دارد؟

و امّا کوروش بزرگ کیست؟
کوروش کبیر همان ذوالقرنین، بنده صالح خداست
قرآن ، داستان ذوالقرنین را در سوره کهف ، آیات 83 تا 98 بیان کرده و براى او ویژگى هایى را بر شمرده است .
نظر علامه طباطبایى(ره) ، آیة الله مکارم شیرازى ، و . . . این است که ذوالقرنین همان کوروش کبیر ، پادشاه هخامنشى است .
قرینه هایى که ایشان براى تأیید نظر خود مى آورند از این قرار است :

1-  ذوالقرنین شخصیتى است که خداوند به او تمکن در روى زمین و قدرت و اختیار داده است و این با شخصیت کوروش که بر بخش عظیمى از آسیا و اروپا دست یافته و نخستین امپراتورى بزرگ تاریخ را تأسیس کرده است ، توافق دارد .
2- ذوالقرنین مطرح شده در قرآن خداشناس و موحد است و کوروش هم خداشناس و یکتاپرست بوده است و معقول ترین تاریخى که براى ظهور زرتشت یاد مى شود ، بین قرن ششم پیش از میلاد با تاریخ حیات کوروش توافق دارد .
3- ذوالقرنین سفر یا لشکرکشى به غرب یا مغرب خورشید داشته است و این با لشکرکشى کوروش به سیبرى در آسیاى صغیر و تسخیر آن سرزمین انطباق دارد.
4- ذوالقرنین سفر یا لشکرکشى به شرق یا مشرق خورشید داشته است و این با لشکر کشى کوروش به جنوب شرقى و (مکران و سیستان ) و شمال شرقى (حدود بلخ ) انطباق دارد .
5- ذوالقرنین با قومى وحشى مواجه شده است و این با رفتن کوروش به سمت شمال و نبرد با اقوام وحشى «سکا» که به عبارتى همان یأجوج و مأجوج هستند ، انطباق دارد . در این جا کوروش اقوام وحشى را عقب مى راند و در معبر داریال سدّى با آهن و مس مى سازد که هنوز بقایاى این سد در گرجستان برپاست .

تفسیر المیزان جلد13 صفحه 354الی 393

وارثان حقیقی کوروش بزرگ جوانان و نوجوانان غیور و پهلوانی هستند که با از جان گذشتگی از ایران عزیز در برابر صدام وحشی دیوانه که از بلوک شرق و غرب و دول عرب سلاح و پول و نیروی نظامی دریافت میکرد جانانه و با کمترین امکانات در برابر تمام دنیا که دشمن ایران و ایرانی بودند ایستادند در زمان جنگ کجا بودند شاه دوستان وطن پرست، که شعار چو ایران نباشد تن من مبادشان گوش فلک را کر کرده است؟ کجا بودند هنگامی که نوجوانان پاک ایران زمین با جسم نحیف خود مانند کوه در مقابل تانکها و ماشینهای جنگی ایستادند.

 

نظرات در بلاگفا


نوشته شده توسط : کیش مهر

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

! به پا عاقبتت رو !
حتما بخوانید مخصوصا دوستان ساده دل!
حتما بخوانید مخصوصا دوستان ساده دل! 2
پاسخگوی خون بیگناهان کیست؟
ای دل جهان به کام تو شد شد نشد نشد
این روزها چقدر دلم تنگ است
شعری از حضرت رضا ع
کوروش کبیر
انشالله در این مورد خواهم نوشت
ماهواره
[عناوین آرشیوشده]