اوووووووووووووووووووووو
با اين نظرات ديني اصلا موافق نيستم..
موفق باشيد.
يا رب نظري بر من سرگردان کن
لطفي به من دلشده ي حيران کن
با من مکن آنچه من سزاي آنم
آنچه از کرم و لطف تو زيبد آن کن
..........
اين ايام و ليالي ما رو از دعاي خيرتون فراموش نکنين
ياعلي
باسمك يا الله.
سلام
باز هم براي تبريك...!
رمضان مبارك.
و منتظريم كه بروز بفرماييد...
التماس دعا
يا علي
متنتون همون روز كه بروز كرديد خوندن ولي فرصت نظر دادن نشد!
مي بخشيد.
اومدم كه عيد رو خدمتتون تبريك بگم. امشب اين رو سياه رو هم از دعاي خير فراموش نكنيد
سلام!
چقدر تند رفتين ! من برنامه اون روز رو نديدم اما حداقل ساير قسمتها به اين بدي اي كه شما ميگين نيستن،مثلا برنامه امروز كه راجع به ازدواج مجدد و قوانيني كه قراره در رابطه باهاش تصويب بشه بود و البته واقعا تاسف برانگيز... جدا اينه عدل اسلامي؟ قانونگذاران ما به كجا ميرن؟...
بحث در اين رابطه زياده، تو يك كامنت و يك پست جا نميشه! حتي تو يك قسمت از يك برنامه! لطفا همه شو ببينيد و انتقاد كنيد...
وقت كردين به ما هم سر بزنيد.بروزيم!
ايام به كام و اعياد مبارك!
يا زهرا!
استاند شما درست بود مردي كه نان آور خانه است اگر بخواهد بخاطر جنايتي كه انجام داده اعدام شود بايستي به زن و بچه اش نصف ديه را داد اما اگر شخص جاني زن و بچه نداشته باشد چي؟
يا مثلا اگر زني نان آور منزل باشد پس بايستي ديه ايشان كامل حساب شود يا سهم الارثش به اندازه مرد باشد!و ...
بنده فكر ميكنم علماي اسلام بايستي با وجود قضيه اجتهاد در اين مسائل وارد شده و بندهايي را به اين قوانين اضافه كنند و يا با استنادات محكم كه قابل خدشه نباشد براي اذهان اين مسائل را روشن كنند. موفق باشيد
چرا ارثِ زن، نصف مرد است؟حقوق كارگرِ روز مزد بيشتر از كارمند رسمى است. اين به خاطر آن نيست كه شخصيّت كارگر از كارمند بيشتر است، بلكه به خاطر آن است كه براى كارمند، بيمه، بازنشستگى، مرخّصى، حقّ مأموريّت، حقّ مديريّت، حقّ عائله، سختى كار، بدى آب و هوا و... در نظر گرفته شده است كه اگر همه آنها محاسبه شود، حقوق كارمند از كارگر بيشتر مىشود.اسلام، ارث زن را نصف مرد قرار داده ولى در عوض هزينه زندگى را از دوش او برداشته و هزينههاىِ خوراك، پوشاك، مسكن و درمان او راتوسط مرد تأمين كرده است.زن، سهم ارث خود را براى خود حفظ مىكند و تمام مخارج زندگى خود را از شوهر مىگيرد. به علاوه مهريهاى را هم از او دريافت مىكند كه اگر مهريه و هزينه زندگى را در كنار سهم ارث بگذاريم، سهم زن بيشتر مىشود.*************************چرا زن نمىتواند قاضى شود؟خداوند زن را براى تربيت نسل آفريده است و تربيت به مهربانى و دلسوزى و عاطفه سرشار نياز دارد كه در وجود زن به وديعه گذارده شده است. اين احساسات و عاطفه، در قضاوت خطرناك است. زيرا قاضى، با افراد خلافكارى برخورد دارد كه با اشك و ناله و دروغ و تهديد و تطميع، سعى در فرار از حكم دارند و اگر قاطعيّت و صلابت نباشد، احساسات ظريف و آسيبپذير زن باعث مىشود تا با اشكى يا تهديدى، حقوقى جابهجا يا ناديده گرفته شود.ناگفته پيداست كه قوانين براساس حال عموم افراد وضع مىشود نه افراد نادر، تا گفته شود ممكن است بعضى از مردها احساساتى و ظريف باشند و بعضى از زنان با صلابت و قاطع.علاوه بر آنكه، قضاوت حقّى نيست كه از زن سلب شده باشد، بلكه مسئوليّتى است كه از دوش او برداشته شده و هيچ امتيازى براى مرد محسوب نمىشود.**************************چرا ديه زن نصف مرد است؟زن و مرد در شخصيّت انسانى يكسان هستند، و ديه، قيمت انسانها نيست، بلكه جبران خسارت مالى است. اگر كسى مردى را بكشد، به نانآور خانه لطمه زده و ضربه اقتصادى بيشترى وارد كرده است و به همين دليل جريمه بيشترى بايد بپردازد.اگر كم و زيادى ديه براساس شخصيّت افراد باشد، بايد هر كس يك شخصيّت علمى يا معنوى را كشت، قصاص و ديه بيشترى را متحمّل شود. در حالى كه ديه سادهترين افراد و برجستهترين افراد، از نظر حقوقى يكسان است.در مسايل حقوقى، حضرت علىعليه السلام و ابن ملجم يكسان هستند و به همين خاطر حضرت علىعليه السلام در مورد قاتل خود فرمود: «فاضربوه ضَربةً بضَربة» (86) او يك ضربت به من زد، شما هم يك ضربت به او بزنيد، نه بيشتر.اگر ديه و قصاص برمبناى شخصيّت افراد باشد، همه ثروت و پولهاى دنيا را هم بدهيم، جبران يك ذره از شخصيّت علىّ بن ابيطالبعليهما السلام نمىشود.آرى، حساب ديه، حساب شخصيّت افراد نيست تا خيال كنيم كه چون ديه زن نصف مرد است، پس شخصيّت او كمتر از مرد است.http://qaraati.net/library/show.php?bn=14&start=66325
سلام.
کاملا موافقم که اگر از راديو و تلويزيون و سينماي ما شبهاتي مطرح بشه مخرب تر از ساير رسانه هاست.
چون به نام اسلام است و هز ضربه هم به نام اسلام تمام مي شود.
و کسي آن را به حساب شخص خاطي نمي گذارد.
اللهم اصلح امور المسلمين